به گزارش هابصنعت؛ علی ربیعی، مشاور رئیسجمهور گفت: باید واقعیتهای بخش انرژی را به مردم گفت، در بخش بنزین روزانه با کسری ۳۰ تا ۳۵ میلیون لیتری مواجهیم که باید منابع دولت را صرف واردات آن کنیم.
وی با بیان اینکه اگر ناترازی گاز با همین روند ادامه یابد، در سال ۱۴۲۰ با ناترازی ۵۱۲ میلیون مترمکعبی مواجه میشویم، این آمار وحشتناک است ادامه داد: در بخش آب امسال کاهش ۴۰ تا ۴۳ درصدی در بارشها و ورودی آب به سدها داشتیم و با سالها اضافه برداشت از منابع زیرزمینی، با کسری ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیارد مترمکعبی در منابع زیرزمینی آب گشور مواجهایم.
ربیعی افزود: این مسائل نتیجه بیش از ۷ دهه سیاستگذاری اشتباه و عدم شفافیت کافی با مردم است. مردم باید بدانند که ادامه ناترازیها و عدم اصلاح روند مصرف، چه شرایط وحشتناکی را در آینده به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/